Abstract - In Vietnam, asphalt (BTN) layers such as asphalt mixture using conventional bitumen ; asphalt mixture using polimer bitumen; drainage porous asphalt , very thin overlay, novachip; asphalt treated base ... are currently use in flexible pavement structure. These materials account for a large proportion in the cost of the pavement structure, deciding on the quality, stability and sustainability of the road works. Therefore, in order to ensure the quality of materials, improve the quality of the works, it is necessary to have good stone materials to ensure technical requirements. Besides, in Vietnam, there are almost no surveys and studies to assess the status of technologies for stone production for construction of traffic works. Through surveys and evaluation works the authors give out some stone crushing technologies, which are suitable for Vietnamese conditions.
Thông tin liên lạc của tác giả:
Họ và tên (tác giả số 1): TS. Nguyễn Văn Thành
Chức danh: Phó Viện trưởng
Cơ quan: Viện KH&CN GTVT
Địa chỉ: 1252 Đường Láng – Đống Đa – Hà Nội
Điện thoại: 0913086279
E-mail: nvthanh@itst.gov.vn
E-mail của tác giả khác:
Tác giả: admin
Những tin mới hơn
Những tin cũ hơn
Hội nghị phổ biến, hướng dẫn áp dụng tiêu chuẩn, quy chuẩn kỹ thuật quốc gia trong lĩnh vực đường sắt
Hội nghị xem xét đề cương, chương trình nhiệm vụ theo Thông báo kết luận số 372/TB-BXD của Bộ trưởng
Viện KH&CN GTVT với Ngày hội đổi mới sáng tạo & Ngày chuyển đổi số
Thư chúc mừng ngày Phụ nữ Việt Nam 20/10 của Bí thư Đảng ủy, Viện trưởng Viện Khoa học và Công nghệ GTVT
© 2022 Bản quyền thuộc về VIỆN KHOA HỌC VÀ CÔNG NGHỆ GIAO THÔNG VẬN TẢI.
Viện Khoa học và Công nghệ GTVT được thành lập theo Nghị định số 96-NĐ ngày 04/10/1956 của Bộ Giao thông và Bưu điện