Abstract - According to the 2016 national environmental status report, emission from transport activities is one of the main sources of urban air pollution. In Hanoi, Ho Chi Minh City, 95% of the vehicles are motorcycles, so it is considered as the main source of emission in all types of motor vehicles. Since 2010, the Government has approved the scheme "Control emissions of motorbikes and mopeds participating in traffic in provinces and cities "but so far most of the basic objectives of the scheme have not been achieved. The important cause of the inspection controlling emissions of motorcycles and motorbikes is that people have not seen the benefits of the program, which is why it is not agreed so far. Therefore, to execute the "Emissions Inspection" of motorbikes and mopeds in-use in traffic in the revised Road Traffic Law, requiring scientific researches on emission and positive, negative impacts of this type of vehicle. This article summarizes the results of the research cooperation program between the Institute of Transport Science and Technology and the Vietnam Motorcycle Association regading this matter.
Từ khóa - Khí thải, xe mô tô, xe gắn máy
Thông tin liên lạc của tác giả:
Họ và tên (tác giả số 1): ThS. Đinh Trọng Khang
Chức danh: Phó Giám đốc
Cơ quan: Trung tâm KHCN BVMT GTVT - Viện KH&CN GTVT
Địa chỉ: 1252 Đường Láng – Đống Đa – Hà Nội
Điện thoại: 0982.295.341
E-mail: khang116@gmail.com
Tác giả: admin
Những tin mới hơn
Những tin cũ hơn
© 2022 Bản quyền thuộc về VIỆN KHOA HỌC VÀ CÔNG NGHỆ GIAO THÔNG VẬN TẢI.
Viện Khoa học và Công nghệ GTVT được thành lập theo Nghị định số 96-NĐ ngày 04/10/1956 của Bộ Giao thông và Bưu điện