Abstract - Our country has 34 ports, 272 berths ( refer to report from Vinamarine) with a length of over 40 km along the coast and estuaries from the North to the South. Apart from nearly 20% of the ports built before 2000, the rest had been newly built since 2000. After a period of operation, many ports have shown signs of degradation, giving a problem that requires an effective and reasonable maintenance program. Along with the development and innovation in maintenance such as life cycle management, comprehensive evaluation methods as well as advanced maintenance with 4.0 technology, it leads to an essential development of a new standard, that is more appropriate in Vietnam. Being permitted from the Ministry of Transport, the Institute of Transport Science and Technology is currently cooperating with the Japan side to make a draft TCVN standard for the maintenance of seaport facilities. In the scope of this paper, we introduce new contents when upgrading from the issued basic standard.
Từ khóa - Tiêu chuẩn, bảo trì, công trình cảng biển,…
Thông tin liên lạc của tác giả:
Họ và tên (tác giả số 1): KS. Tô Trung Hiếu
Chức danh: Nghiên cứu viên
Cơ quan: Trung tâm KHCN Cảng đường thủy-Viện KH&CN GTVT
Địa chỉ: 1252 Đường Láng – Đống Đa – Hà Nội
Điện thoại:
E-mail: totrunghieu.pc@gmail.com
Tác giả: admin
Những tin mới hơn
Những tin cũ hơn
© 2022 Bản quyền thuộc về VIỆN KHOA HỌC VÀ CÔNG NGHỆ GIAO THÔNG VẬN TẢI.
Viện Khoa học và Công nghệ GTVT được thành lập theo Nghị định số 96-NĐ ngày 04/10/1956 của Bộ Giao thông và Bưu điện